Som en lögn i vacker väder, i ett övergivet hus

Den här helgen är den första helgen på väldigt länge som jag är helt jobbfri. En ledig helg helt enkelt. Å, vad mycket jag ska hinna med och å, så mycket roligt jag ska göra tänkte jag. Och å, så fel jag hade. Igår var det fredag och jag låg i soffläge framför idol med en pizza tills idol var slut och jag förflyttade mig till sängen där john blund hälsade på ganska omedelbart. Det var väldigt skönt att vakna upp utvilad klockan tio och ha hela långa dagen framför mig att vara duktig på. Nu i efterhand inser jag att det blev hela långa dagen att tjocka mig framför tven och datan. Men just nu känner jag att det här var precis vad jag behövde. Jag har verkligen behövt stanna upp och samla ihop krafterna och låta allt hinna ikapp, så nu är jag i fas igen. Och varför vet jag det här? För nu känner jag mig motiverad att ta hand om mig själv, med nyttig mat, ansiktsmasker, träning, ja allt vad hälsosamt handlar om. När det är mycket och stressigt är det alltid mig själv jag prioriterar bort. Vilket är fel. Men nu behöver jag inte stressa och då behöver jag inte prioritera andra saker framför mig själv. Så nu har jag bestämt mig för att försöka gengälda mig själv med en lite hälsosammare vecka vad gäller mina matvanor. Inget kaffe (!), inga godsaker, inga skitsaker. Det känns bra att utmana mig själv lite. Och det känns bra att kunna säga nej även fast hela kroppen skriker efter socker. Det är en jävligt bra känsla att kunna motstå sina frestelser och det är nog den känslan som även har hållt mig rökfri i två långa år. Så jag har väldigt mycket att tacka den känslan för!

När jag mår såhär bra som jag gör just nu så lyssnar jag gärna på känslosamma låtar. Låtar uttrycker känslor så mycket bättre än vad jag gör, även fast det ibland är fel känsla så är det fortfarande med samma intensitet. Så här kommer mina låtval för kvällen. (+ lite idolmoa)

Thank you and goodnight, nu ska jag slå mig ner i sängen brevid min älskade Jonny och kolla på ett houseavsnitt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0