Vi knäcker

Ikväll så har jag och min kära syster bakat knäck. En vanlig sats med mandel och en lite ovanligare med hasselnöt och rivet apelsinskal. Det var väldigt lyckat tycker jag. Eftersom jag i vanliga fall är "ganska" dålig på att lägga upp bilder så får det komma lite fina från ikväll. Eller den sista är från mig i tvättstugan för någon dag sen. Bara för att.


Hasselnöt och rivet apelsinskal. Fint!



Vi körde med lite fel metod i början så då tyckte vi att det här var en fin knäck. Det tycker vi inte längre efter att vi sett hur fina de kunde bli. Men de riktigt fina har jag tyvärr ingen bild på :)



Fast vi håller iaf fortfarande med om att det här var en misslyckad en.



Dessa vackra färger!



Kokboken "Pernillas jul" jag fick av mamma i julklapp, signerad av ingen mindre än Pernilla Wahlgren. Hej på dig du också Pernilla!



De bästa meningarna på kylskåpet, gjorda av mig såklart!



Jag in action, lite konfunderad över hur argt bubblande knäckkompotten blev i kastrullen när jag vispade.

Och så avslutar vi i tvättstugan. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0